בלוג

3 הבדלים בין פרסום ליחסי ציבור

כל דיון בנושא יחסי הציבור מעורר השאלה: מה בעצם ההבדל בין יחסי ציבור לפרסום?
רבים וטובים מתבלבלים בין שני התחומים הללו הנשמעים קרובים אך שונים.

בואו נעשה סדר - מה בין יחסי ציבור לפרסום ומה הייחוד של כל תחום.
ליחסי ציבור ופרסום יש מטרות זהות, להשפיע על מודעות הציבור והתנהגותו, לעורר רגשות, אמפטיה והזדהות.
מה בכל זאת ההבדל?
הטכניקות ושיטות הפעולה שונות.
בבלוג לפניכם נעלה 3 הבדלים עיקריים:

אמינות המסר
כתבות/אייטמים/ידיעות באמצעי התקשורת, תמיד נחשבים יותר אמינים ממודעות פרסומיות.
מדוע? כמה סיבות:
החומר המערכתי נכתב והוכן על ידי עיתונאים, שנחשבים כמקור מוסמך ואמין.
מודעות פרסום, להבדל מכתבות מערכתיות, הן מסחריות ומזוהות כך.
ידוע, שלא כל אחד יכול להופיע במדיה. לעומת זאת, כל אחד יכול לרכוש מודעה פרסומית.
המסר הפרסומי נכתב בשפה שיווקית ונתפס כמסחרי.
הפרסומת תמיד משדרות "הנחתום מעיד על עיסתו".
התוצאה - כתבה שהתפרסמה ונכתבה כידיעה עיתונאית בשפה עיתונאית, אמינה יותר בהשוואה למודעה פרסומית משולמת.
אנשים מאמינים למה שאומרים חברים, ולמה ש"כתוב בעיתון", מאשר לפרסומות.

יחד עם זה, חשוב לציין שמערכות עיתונאיות של אמצעי התקשורת מחליטות איפה, מתי ואיך הסיפור יופיע. אין ליחסי ציבור שליטה על מדיה.
בפרסום, לעומת זאת, הלקוח שולט במסר של המודעה הפרסומית, מתי ואיפה היא תתפרסם.
הוא משלם וקובע.

עלות פרסום לעומת עלות יחסי ציבור
עלותם של שירותי יחסי ציבור נמוכה, בדרך כלל, בהרבה מזו של פרסום.
היחצן מקבל תשלום בעבור העבודה שהוא מעניק ללקוח והשכר בהתאם.
ההוצאות על מודעות ופרסומות באמצעי תקשורת, לעומת זאת, עשויה להיות גבוהה מאוד. ההוצאה כוללת לא רק את מחיר השטח בעיתונות או זמן שידור ברדיו ובטלוויזיה, אלא גם את עלויות ההפקה של סרטון הפרסומת, של תשדיר רדיו או של מודעה בעיתון, באנר באתר האינטרנט, ועוד, מדובר בעלויות העלולות להרקיע שחקים.

משך השפעת המסרים
פרסומת מכוונת להשגת יעדים קצרי טווח – כמו מכירה או שיווק של מוצרים בזמן נתון.
טווח ההשפעה הרצוי של יחסי ציבור עשוי לנוע מקצר לארוך מאוד, והכל בהתאם ליעדי הפעולה.

מה היתרון העסקי שלכם?

תנו לנו לגלות אותו, לארוז אותו, להבליט
אותו ולחשוף אותו בתקשורת. בואו נדבר

דילוג לתוכן