שאלות ותשובות

קמפיינים יחסי ציבור מוצלחים מאופיינים בבחירה נכונה של קהל היעד. 

או במילים אחרות – למי פונה העסק. 

דמו עצמכם לדייגים, המצוידים ברשת דייג. האם כדי להגביר את לכידת הדגים, יהיה עליכם להשליך רשת בים,  לכל עבר וללא אבחנה? כמובן שלא. כך נכון הדבר גם לגבי הפרסום שלכם. כדי שהמסר ייקלט ויניב תוצאות, אין צורך לבזבז כסף ומשאבים על אנשים שאינם פוטנציאליים עבורכם. רצוי תחילה להגדיר את קהל היעד, לנתב אליו את המסרים וכך להגדיל מידת החשיפה והעניין.
כדי להגדיר את קהל היעד יהיה עליכם להשיב על השאלות הבאות, ורק אז לשרטט קווים לדמותו:

  • דמוגרפיה – מהו מין הלקוחות, גילם, מקום מגוריהם, מצבם המשפחתי, השכלתם, מצבם הסוציו-אקונומי.
  • אופיים וסגנון חייהם – האם הם הרפתקנים? נוטים לחדשנות או שמרנים? מקפידים על כושר גופני? מתנדבים בקהילה?
  • המניעים הפסיכולוגים ברכישת המוצר/השירות – האם הם סוגדים ליופי ואסתטיקה? שוחרי בריאות? מכורים למותגים? לווינטייג'? מהם המניעים שלהם בצריכת שירות או רכישת מוצר זה או אחר?
  • הרגלי צריכה: מהי תדירות צריכת השירות או רכישת המוצר. מהם היקפי הצריכה? מי משפיע על החלטתם לצרוך את השירות (במקרים רבים הלחץ לרכוש מוצר זה או אחר מופעל דווקא מהילדים)? היכן ניתן לצרוך אותו ?

מרכיב חיוני בעבודת היחצן הוא זיהוי נכון של קהלי יעד, אפיון עמדותיו, דעותיו והתנהגותו בפועל. מידע זה יעזור ליחצן בבחירת ערוצים באמצעותם הוא מתכנן להגיע אל קהל יעד של העסק ולהשפיע על דעותיו, תחושותיו והזיכרון הרגשי.

במילה אחת – נשק. נשק הסודי שמסתתר מאחורי כל הצלחה. 

יחסי ציבור הם אמצעי שיווק מתוחכם ואלגנטי, המשפיע על דעת קהל, מניע  את הציבור לפעולה ויוצר תדמית חיובית ללקוח שלו.  אמצעי  להפצת אינפורמציה המונית, כשהיא מבוקרת וארוזה היטב, משכנעת ואמינה.

מעוניינים לקדם מיזם? עמותה? עסק או ארגון? היה והתשובה היא כן, אתם עשויים להפיק תועלת רבה משירותיו של איש יחסי ציבור. 

הוא ידאג להשמיע לכולם את מה שיש לכם לאמר, ולהראות את מה שיש לכם להציג.

תכנית אסטרטגיה תקשורתית זו חבילה הכוללת את כל פעילות יחסי הציבור המותאמת לעסק שלכם במטרה לקדם אותה ולמקסם את תוצאותיה. למשל, זיהוי מטרות גלויות ונסתרות של העסק, אבחנה בין מטרות לטווח קצר למטרות לטווח הארוך, הגדרת קהלי יעד, ניסוח מסרים שיווקים ותקשורתיים, בחינת המתחרים, הזדמנויות לשיתופי פעולה ועוד.
כדי לבנות תכנית אסטרטגיה תקשורתית אפקטיבית לעסק שלכם, חייב איש הציבור להכיר היטב את סביבת העבודה שלכם ואופיה, כולל הבנה מעמיקה של השירות/המוצרים שאתם מספקים, צוות העובדים, המתחרים שלכם ועוד.

הפייסבוק מאפשר מיקוד ופילוח קהל היעד והפצת המסרים לאוכלוסיות ממוקדות. אין ספק שנוכחות עסקית בפייסבוק הינו חלק חשוב במכלול יחסי הציבור, אך אין בו די. 

מאחורי צמד המילים 'יחסי הציבור' מסתתרת אסטרטגיה תקשורתית ענפה, המסייעת במיתוג ובמיצוב תדמית העסק. המסרים השיווקים נטעמים בתוכן איכותי שהינו בעל ערך מוסף לגולש ולמסר השיווקי. 

גם דף בפייסבוק דורש ניהול חכם כדי להפיק ממנו תועלת מירבית. משרד יחסי ציבור איכותי, ידע לנצל את יתרון הפייסבוק כאחד הכלים שברשותו להשגת מטרותיכם ולקידום האינטרסים שלכם.

מוזמנים להכנס למסלולי VIPR ומידע נוסף על שרות ועלויות

מה היתרון העסקי שלכם?

תנו לנו לגלות אותו, לארוז אותו, להבליט
אותו ולחשוף אותו בתקשורת. בואו נדבר

דילוג לתוכן