בלוג

כיצד מודדים הצלחת יחסי הציבור

לאחרונה אני מוצאת את עצמי עונה להרבה פניות בנושא מדידות הצלחת יחסי ציבור. האם ניתן?

אז ראשית בואו נדייק- המדידה לעולם לא תבטא באופן מדויק את מידת מלאכתו של איש יחסי ציבור.

מאחורי הקלעים, בתקשורת שוטפת עם עיתונאים, עורכים, בלוגרים ומשפיענים, דואג איש יחסי הציבור להזרים מידע על לקוחותיו. אולם, לא תמיד מקבל הדבר ביטוי בפרסום מידי.

עם זאת, ישנם בכל זאת מספר דרכים למדוד הצלחת יחסי הציבור.

הינה כמה דרכים בהן תוכלו לעשות זאת:

ספרו קטעי עיתונות: תוכלו לבקש ממשרד יחסי הציבור שלכם או מחברות מתמחות, לקט הקטעים שפורסמו עליכם במדיה.

קבלו דוחות מקצועיים: הכוללים את אופי החשיפה (האם המסר עבר, האם החשיפה הייתה חיובית או שלילית), מהו שווי הפרסום במדיה (והאם השתלם לכם בהשוואה ליחסי הציבור), האוכלוסייה שנחשפה לפרסומים שלכם ועוד.

מדדו בעצמכם עלות פרסום מודעה בהשוואה לחשיפת יח"צ.

השוו מחירים בדקו כמה עולה פרסום באותו ערוץ שבו פורסמה ידיעה או כתבה אודותיכם ובדקו כדאיות.

קחו לתשומת ליבכם, שאייטם עיתונאי הינו בעל חשיבות צרכנית ותקשורתית רבה יותר ממודעת פרסום.

כיום בעידן של גוגל אנליטיקס, ניתן לקבל נתונים מדויקים של כניסות לאתר הבית שלכם. חשיפה הנעשית במדיה הדיגיטלית, הכוללת קישורית לאתר הבית שלכם, תאפשר לכם למדוד את מספר הכניסות הנובעות מאותו פרסום האייטם.

 

מה היתרון העסקי שלכם?

תנו לנו לגלות אותו, לארוז אותו, להבליט
אותו ולחשוף אותו בתקשורת. בואו נדבר

דילוג לתוכן