אנחנו, אנשי יחסי ציבור, עובדים ללא לאות על מנת להביא את לקוחתנו לחשיפה בתקשורת.
אחד מהשיאים בעבודה הוא - ראיון עיתונאי.
ראיון שעובר טוב יכול להגביר את החשיפה ולהוסיף השפעה חיובית לדמות המרואיין.
ובאותה מידה, ההפך הוא הנכון - יכול חשוף את החולשות של המרואיין.
הריאיון הטלוויזיוני נחשב הקשה בין ראיונות באמצעי תקשורת שונים,
לאמירה "המצלמה לא משקרת" יש הצדקה.
לדעת להתראיין במדיום טלוויזיוני זה חשוב.
החדשות הטובות הן שניתן ללמוד זאת.
היה ואתם עומדים להתראיין בתקשורת, חשוב שתהיו אוטנטיים, תתבססו על "אני מאמין שלכם", תדעו לאיזה קהל אתם מעוניינים להגיע ותעבדו על המסר הנכון עבורו.
כמי שהכינה לקוחות רבים לראיונות הטלוויזיוניים, מניחה כאן כמה טיפים שימושיים לעבורכם:
1. דעו מראש מי קהל יעד של אותה תוכנית טלוויזיונית.
ככל שתבינו אל מי אתם פונים, כך תוכלו לתכנן לראיון טוב יותר.
2. הכינו מסר אחד.
יש לקבוע מראש מסר אחד מרכזי ולנסחו במשפט אחד או שניים.
3. העבירו מסר ישר ולעניין.
להכין תשובות מעניינות. לתרגל דיבור בהיר וברור שתמיד עושה את העבודה.
4. העבירו את המסר מספר פעמים במהלך הראיון.
מטרת ההופעה בטלוויזיה היא לעולם לא ההופעה עצמה, אלא העברת המסרים הרצויים.
5. היצמדו למסר.
השתדלו לא לתת למראיין לגרור אתכם לשיחה על נושאים אחרים, חשובים פחות.
6. הזכירו עובדות החשובות.
עודף אנקדוטות וסיפורים עלול להטות את המרואיין ולמעשה את הראיון כולו מן
המסר המרכזי. במידה והסיפורים הפיקנטיים הן מוצלחים הם עלולים "לגנוב" את הצגה ויבואו במקום הכותרות החשובות למרואיין ולארגון.
7. “אין תגובה" היא לא תגובה.
הסירו מהלקסיקון את המונח אין תגובה, המילים הללו משדרות התחמקות ובלי כוונת המרואיין עלולות להתפרש כאישור המידע.
8. ותרו על מילים טכניות או סלנג.
שימוש במונחים ובמילים ייחודיות עלול ליצור את הרושם שמרואיין מתנשא.
9. כאשר מרואיין לא מכיר את הנושא, עדיף להבהיר את זה למראיין.
מי שמדבר על הנושא שהוא לא מכיר, מסתכן. מוטב לומר בשידור - איני מכיר, איני יודע. כנות הוא רכיב חשוב בניית האמינות.
10. זה לא נגמר עד שזה לא נגמר.
תזהרו מפליטת פה שהן לכאורה אחרי השידור, אך בפועל המצלמות באולפן הטלוויזיה ממשיכות לצלם ועדיין משודרות כתוביות על המסך. צריך לזכור - זה נגמר רק כשעוזבים את האולפן.
11. בררו מראש מי המראיין.
תבקשו מאיש יחסי הציבור שלכם לברר מי עורך ראיון אתכם. מהם דעותיו ועמדותיו, ואיזה סגנון מאפיין אותו. מידע מוקדם מסייע לראיון נינוח יותר
12. תרגול ועוד תרגול.
הכנה טובה לראיון תכלול תרגולים חוזרים ונשנים של המסרים ועל טכניקות הופעה בתקשורת
13. תהנו – חייכו, הרגישו בנח ותזכרו שלא שומעים את הדופק שלכם😊 ככל שתהנו יותר, תשתחררו יותר, סביר להניח שהאייטם יהיה מוצלח יותר.
בהצלחה😊
תנו לנו לגלות אותו, לארוז אותו, להבליט
אותו ולחשוף אותו בתקשורת. בואו נדבר
Design & UX UI by Vardit Landesman | Vdesign | code Shape-studio
תנו לנו לגלות אותו, לארוז אותו, להבליט
אותו ולחשוף אותו בתקשורת. בואו נדבר